Vědci nevylučují existenci primitivního života na Titanu

Podle studie vědců z Cornell University zveřejněné v Proceedings of the National Academy of Sciences by mohl na největším Saturnově měsíci Titan existovat primitivní život na bázi kyanovodíku.

Pro studii byla použita data o Titanu pořízená sondou Cassini a modulem Huygens. Vedoucí týmu Martin Rahm k tomu uvedl, že zatím máme zkušenost s životem v podmínkách Země a Titan je zcela jiná kategorie a je nutné zkoumat prebiotickou chemii v jiných než pozemských podmínkách.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:   Titan: Mimozemská jezerní krajina

Titan je největším Saturnovým měsícem, je dokonce větší než planeta Merkur a téměř stejně velký jako Mars. Toto výjimečné těleso naší Sluneční soustavy objevil roku 1655 Christiaan Huygens při výzkumu Saturnových prstenců.

O možném životě na Titanu se vedou odborné diskuse již řadu let. Někteří vědci předpokládají, že mikroorganismy na Titanu mohou dýchat vodík, živit se organickými molekulami, klesajícími k povrchu z horních vrstev atmosféry a přitom vylučovat metan. Avšak tak daleko ještě důkazy o životě na Titanu nejsou.

Doporučený odkaz: Polymorphism and electronic structure of polyimine and its potential significance for prebiotic chemistry on Titan. Zdroj: novinkykosmonautiky.blogspot.com, pnas.org, astro.cz, foto: NASA/JPL/Space Science Institute