nh

Nyní, když máme hned dvakrát potvrzeno, že existují gravitační vlny, chtějí astronomové této skutečnosti využít ke studiu neutronových hvězd. O neutronových hvězdách toho totiž stále docela dost nevíme.

Gravitační vlny předpověděl Albert Einstein již před 100 lety. V současné době mají vědci nezvratný důkaz, že existují. Odborníci předpokládají, že gravitační vlny generují i srážející se neutronové hvězdy a právě studium těchto vln by mohlo přispět k odhalení dějů v jádru neutronových hvězd.

Když velmi hmotná hvězda vyčerpá palivo, zhroutí se a exploduje ve formě supernovy. Nevybuchlé jádro se vlivem vnějšího tlaku začne rychle smršťovat. V degenerovaném a velmi hustém plynu se volné protony a elektrony začnou slučovat a vznikají neutrony za doprovodu velkého množství energie v podobě neutrin.