V závěru května a v první polovině června nastanou nejvhodnější podmínky pro pozorování komety C/2015 V2 (Johnson). Kometa by měla dosáhnout maximální jasnosti kolem 7 mag, což sice neslibuje ani teoretickou viditelnost pouhým okem, ale znamená to, že kometa bude pohodlně pozorovatelná malými dalekohledy a většími triedry. Na obloze ji naleznete vysoko nad obzorem v souhvězdí Pastýře.

Kometu C/2015 V2 objevil 3. listopadu 2015 J. A. Johnson na CCD snímcích pořízených pomocí Schmidtova teleskopu o průměru 68 cm v rámci přehlídky Catalina Sky Survey. Již v době objevu měla vytvořenou kompaktní komu o průměru 10“-15“ a náznak ohonu v pozičním úhlu 225° (k jihozápadu). Její jasnost se pohybovala kolem 17 mag, byla tedy již poměrně jasná.

Kometa C/2015 V2 (Johnson) se v současnosti pohybuje Sluneční soustavou po hyperbolické (neuzavřené) dráze. Přísluním projde 12. června 2017 ve vzdálenosti 1,6 AU od Slunce.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:   Astronomové získali dosud nejdetailnější snímek cizí hvězdy – rudého veleobra Antares

Navíc se 5. června 2017 bude nacházet nejblíže Zemi – 0,811 AU, což je sice uctivá vzdálenost (121 323 873 km), ale díky kombinaci s blížícím se průchodem přísluním bude právě v tomto období kometa nejjasnější. Ve druhé polovině června kometa již začne mírně slábnout.

Na obloze v současnosti prochází kometa C/2015 V2 (Johnson) souhvězdím Pastýře, v polovině června vstoupí do souhvězdí Panny. V závěru června se podmínky pro její sledování zhorší, kometa bude pozorovatelná jen nízko nad jižním obzorem.

Bude však pomalu slábnout. V dosahu malých dalekohledů by měla být ještě na začátku července, kdy však bude viditelná večer jen velmi nízko nad jižním obzorem v souhvězdí Hydry.

Mapky k vyhledání komety C/2015 V2 (Johnson)