Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem (2/3)

ŽEŇ OBJEVŮ 2014 | RNDr. Jiří Grygar, CSc. bude i v této části pořadu představovat objevy ve Sluneční soustavě.

Nejprve se dr. Jiří Grygar zastaví u Saturnu a jeho největšího měsíce Titanu. Jezera, vlny a duny na tomto měsíci mohou sledovat sondy z bezprostřední blízkosti již více než deset let a porovnáním snímků bylo zjištěno, že se pohybují. I Saturn se svými hexagonálními útvary na pólech jistě zaujme diváka svou neobvyklostí.

TIP:   Hvězdný vztah odsouzený ke katastrofě

V dalších minutách můžeme žasnout nad meteorologickými výzkumy Uranu, prvním přistáním na kometě (67P/Churyumov–Gerasimenko) či nad nálezem meteoritů po dvaceti letech na poli. Jistě vás bude zajímat také průlet bolidu nad českým územím.

Na konec kapitoly o objevech ve Sluneční soustavě se podíváme, kde jsou sondy Voayger? Opouští již Sluneční soustavu? Poté se přesuneme do “blízkého” okolí našeho Slunce a podíváme se, co nového přinesl rok 2014 ve výzkumu exoplanet? Kolik jich již známe? A jaké jsou?

Zdroj: TV NOE, autor pořadu: Jindřich Suchánek. Pozn.: Seriál Hlubinami vesmíru je na webu NÁŠ VESMÍR uváděn s laskavým svolením Jindřicha Suchánka (TV NOE), děkujeme!