Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem (3/3)

ŽEŇ OBJEVŮ 2014 | Poutavé vyprávění RNDr. Jiřího Grygara, CSc. o astronomii uzavřeme třetím dílem, který se tentokrát bude věnovat hlubokému vesmíru.

TIP:   V okolí Jupiteru se objevují nové typy krátkých pulsů, které vycházejí od blesků

Nejprve se zastavíme u hvězdokupy, kde se objevila největší hvězda, kterou vůbec známe. Poté zamíříme ke hvězdě η Carinae, která stále udivuje svými procesy. Tentokráte zjistili astronomové, že “posílá” ozvěny svých výbuchů.

Co se děje uprostřed naší Galaxie a v jejich spirálních ramenech? Co je projekt Illustris, který zkoumá celé dějiny vesmíru od jeho počátků až po dnešek? Nenechte si ujít jedinečnou animaci vývoje vesmíru!

Na závěr se podíváme na úžasné zpřesnění mapy reliktního záření družicí Planck a na tzv. Hubbleovo hraniční pole, tedy nahlédneme až do nejvzdálenějšího vesmíru, kam jsme vůbec zatím byli schopni dohlédnout.

Upozornění: Další díl našeho seriálu Hlubinami vesmíru uvedeme krátce po prázdninách, tedy v neděli 16. září 2018.

Zdroj: TV NOE, autor pořadu: Jindřich Suchánek. Pozn.: Seriál Hlubinami vesmíru je na webu NÁŠ VESMÍR uváděn s laskavým svolením Jindřicha Suchánka (TV NOE), děkujeme!